7 sierpnia 2015

Czy istnieje idealna drukarka dla firm?

drukarka do firmyGdy przedmiotem dyskusji jest idealna drukarka dla firm, warto mieć świadomość tego, że jest to klasyczny „temat rzeka”. I nawet dziś, gdy priorytetem staje się oszczędność i ekologia, znalezienie naprawdę wartościowego rozwiązania nie jawi się wcale jako zadanie, które można z łatwością wcielić w życie.

Oczywiście, komunikacja elektroniczna, której rozwój notujemy w ostatnich latach, musiała przyczynić się do pewnego ograniczenia biurowych wydruków. Nadal jednak nie są to wartości, które skłoniłyby kogokolwiek do rezygnacji z drukowania dokumentów firmowych. Już choćby dlatego nie tyle sama drukarka, ale urządzenie wielofunkcyjne charakteryzujące się znacznie większą funkcjonalnością, nadal jest obowiązkowym elementem składającym się na wyposażenie każdego biura.

Oczywiście, o parametrach idealnych bez względu na okoliczności nie może być mowy już choćby dlatego, że zawsze będą one determinowane zarówno przez wielkość, jak i specyfikę konkretnej firmy. Nie da się jednak zaprzeczyć, że zarówno osiągi, jak i tak zwane parametry eksploatacyjne są wartościami dość uniwersalnymi. Najlepsze urządzenie każdy powinien wybrać sam, dość łatwo jest jednak wskazać te elementy, na które w szczególnym stopniu warto zwrócić uwagę podczas dokonywania takiego wyboru.

drukarka firmowaPierwszy problem związany jest z tym, czy zdecydować się na laser, czy też postawić na atramentową technikę druku. Pominąć można jedynie drukarki igłowe, te bowiem sprawdzają się przede wszystkim w specyficznych okolicznościach, tak, jak choćby tam, gdzie liczy się szybkość wydruku, sama estetyka zaś nie ma priorytetowego znaczenia. Do pewnego momentu można było mówić zresztą o dość ścisłym podziale. Monochromatyczne urządzenia laserowe były na ogół wybierane przez niewielkie firmy i gospodarstwa domowe, w innych okolicznościach zaś prym wiodły kolorowe drukarki atramentowe. Kolorowe lasery również miały swoich stałych odbiorców, stawiały na nie bowiem przede wszystkim niewielkie biura, którym zależało na jakości wydruku, a które nie drukowały na tyle dużo, aby kolorowy laser przestał być opłacalny.